Friday, May 9, 2014

So Long Not To Express Myself

How ya doin' fellas? actually its very long time that i didnt write my expression or whatsoever in this blog. its kinda rusty now u know. so aku malas sebenarnya nak cakap english sebab english aku pun dah berhabuk macam aku punya blog ni. jadi, aku cakap bahasa kebangsaan sahaja. malas pulak nanti orang cakap aku 'koya' cakap english pulak. jadi, memang agak lama aku tak jengah blog aku. sian si DC ni tunggu aku. punyalah berjanggut juga dia tunggu aku dalam blog ni sebab dia mana ada anggota nak makan atau gerak. 

sebenarnya memang dah lama dah aku nak tulis tapi tak berkesempatan atau tidak berkesempaian aku pun tidak tahu. sebenarnya aku tak boleh lupakan dia. walaupun perkara ni dah lama dah berlaku. dah hampir setahun tapi perkara tu masih dalam ingatan aku. selalu juga aku luahkan pada rakan sekelas aku namun reaksi yang sama akan berlaku.

ayu cakap " udah le ifan, kamu lupekan jele die tu." mudah cakap dari perbuatan.
afifah cakap " alah ifan. bakpela nak tehegeh hegeh kat die. die tu tak pandang kamu pun." memang dia tak pandang aku pun.

aku pun dah minta pertolongan pada rakan sekelasnya namun jawapan hambar yang aku terima. walhal aku sedar siapa diri aku. ingat senang ke nak melangkah ke hadapan tanpa memandang ke belakang? aku pun selalu terjatuh semasa memandang ke hadapan saja tau! 

tapi, aku sedar satu perkara. aku akan berusaha untuk melangkah ke hadapan tanpa memandangnya walaupun hanya jelingan kerana aku tahu dia memandang tanda menyampah ataupun meluat. Irfan go Irfan!

No comments:

Post a Comment